Onsdag i Gbg! <3 Rix!

Tjolahopp o hej!

Jag ska skriva lite om onsdagen, det kommer nog inte bli så långt (Det säger jag varje gång?), för jag måste sova!
Jag kom hem från Brommö idag, efter att ha vart ute 3 dagar, och cyklar 2.5 mil ... Roligt värre... !

Iaf. Emma får lägga till om tiden då vi andra låg och sov ;).
Jag och Sandra vaknade tidigt, kommer inte ihåg vilken tid. Men iaf jättetidigt. Jag tror vi tog bussen som gick typ 8...
Vid spårvagnen så mötte vi Sandras koompis Sabrina som skulle med till Rix. :)
Vi tog spårvagnen och var framme vid Kungstorget klockan halv 10.
Där träffade vi Lina och Annika ! <3 Plus alla underbara människor som hade vaktat platser åt oss, sen halv 6!
Tack! Emma, Micke, Carro och A-K!  <3 Även Terese, Sofie och Linnéa hjälpte till å vakta platserna, eftersom dom satt bredvid oss :)
När vi kom, så dom slapp vakta platser, så gick Micke, A-K och Carro till vandrarhemmet för att duscha och göra sig iordning inför kvällen ;).
Medan dom gick dit så sov Emma ett tag med min kudde. Haha. :D
Medan jag Lina och Annika typ pratade, vilade och spelade kort.
Emma vaknade snart och vid 12 började soundchecket.
Efter några timmar till så kom Carro, Micke och A-K tillbaka från vandrarhemmet, och istället så åkte Emma och A-K dit, så att Emma skulle få duscha, byta om m.m.

Sen kom även Lollo, Marre, Nathalie och Malin och satte sig framför scen. ;)
Jag pratade lite med Lollo och så...
Vid 3 när alla var tillbaka vid scen efter att ha bytt om och så, (Då hade även Lina, Mika, Sara och Bonnie kommit) Så gick alla utom typ Jag, Lina och Annika iväg för att träffa, ta kort och så men Sonja Aldén. :)

Ja, alla artister soundcheckade utom Linda, Amy och Kurt. Lite synd att inte Linda gjorde det, menmen.
När klockan blev typ 6 började vi bli riktigt trötta.
Sen precis innan Ramsells (?) började klockan halv 7, så kom en typ tant som låtsades att hon inte kunde engelska, utan bara tyska. Hon skulle visst stå längst fram på sin jävla pall ?! Helt sjukt. Hon gjorde så att 2 ramlade och sen slog hon en av dom med sin lilla pall....  ? Iaf så kom vakterna och tog bort henne sen... :)
När Ramsells hade spelat en halvtimme och vi hade skrikit och grejs på Anna. Så började äntligen själva rix :D<3
Och precis när det började, så började även regnet... Menmen...

Amy började med att sjunga typ Shooting star tror jag, och sen (självklart) Thank you.
Efter det var det Rongedal som sjöng deras 2 kända låtar, och vi dansade med så gott vi kunde i Just a minute.
BWO sjöng OS-låten (Som jag fortfarande tycker är jättedålig...), och Lay your love on me. Vi sjöng med och skrek så mkt vi kunde. ;D
När E-type intog scen med fyverkerier och eld så blev det äntligen lite fart. Han gick ner i publiken en massa och kastade mickar till folk som han tyckte skulle sjunga ;) Bland annat Micke, som tyvärr inte kuden texten i verserna, mwahaha. Vem kunde det ?! Yeye, vi hade iaf superkul och E-type var bland dom bästa enligt mig.
Sonja sjöng 2 låtar, kommer inte på vad den första hette, men sen sjöng hon ju iaf För att du finns och även där sjöng vi såklart med.

Efter Sonja kom äntligen den vi hade väntat på hela dagen! :D Linda Bengtzing! Wiie :D <3
Hon kom ut på scen till Sanningen, i sina röda gummistövlar, mkt stiligt. x)
Samtidigt somhon klagade över att hon hade mkt finare skor innan..  <3
Älskaaar <3!
Hon sjöng iaf Sanningen och vi skrek en maasssa verkligen, och hade superkul!
Sen pratade hon självklart lite innan hskdv, som var kvällens höjdpunkt!
Vi dansade skrek/sjöng (?!), och var allmänt galna! <3
Som vanligt alltså. Just det, sen körde hon ju det vanliga med kören i verserna. Och pladdrade på om att publiken på Allsången på liseberg hade kunnat det där med å köra, haha.
Lindas framträdanden gick alldeles för fort...! Och efter det hände inte speciellt mkt.
Eller förutom att vi höll på att somna under Kurt Nilssen. Och Emma svimmade under Kate Ryans andra låt... <3
Vakterna bar ut henne och ringde Emmas personliga taxi x) ! :D (internt)
Iaf så resten av konserten var inte sådär jättebra, det enda som hände var att vi höll på å bli döva, eftersom dom 2 sista artisterna var Måns och Ola. Mwahaha.
Efteråt så gick vi till Emma och A-K för att sen träffa Anna (Från Ramsells). Tog bilder m.m. <3

Det här inlägget blev väldigt rörigt, jag vet... Men jag är alldeles för trött för att skriva nu egentligen! ;D
För övrigt så fyller Emma 18 om en vecka! <3

Just det, det måste jag ju säga! Linda var i stan (Mashta), idag... Min kompis mamma hade sett henne och Peter på apoteket, - Dom såg väldigt kära ut (a) <3
aaw, så söött.
Idag har Emma och Lina bokat biljetter tilll miiig den 12 september, det kommer bli bästa helgen! <3 :D

Pusspåer! <3
Nu får vi allt ta och börja skriva lite om våra vanliga liv med ? Eller vad tycker ni ? ;)

Här kommer lite youtube grejs från rix.

http://www.youtube.com/watch?v=ccxI6UyMvRQ   

http://www.youtube.com/watch?v=HAdwBr0t_mE

Tack för att ni finns!
Jag ska skriva lite om min skolstart imöra. Men nu ska jag natta kudden!

Kärlek! / Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0